Een familiebedrijf van bijna 100 jaar. Een eeuw aan tradities en innovaties op het gebied van fietscomponenten, oppervlakte behandelingen en buisproductie. Sinds 1998 is de firma Humpert onder leiding van alweer de vierde generatie Humpert; Willi Humpert en zijn broer Ralf Humpert.
Sinds 2009 is er gekozen om de fietsonderdelen onder te brengen onder het merk Ergotec. Hierbij ook meer de focus op de vervangingsmarkt B2C en een meerwaarde te creëren op de eerste montage. Meer hier over vind u vederop naar beneden bij de merkomschrijving van Ergotec.
Online catalogus
Klik op onderstaande button "Klik hier" om de online catalogus van dit merk te bekijken.
Hier is in 1918 de eerste fabriek geopend voor de productie van stuurbochten en vandaag de dag het hoofdkantoor. Momenteel produceert de fabriek op de Erlenstrasse zo’n 2 miljoen stuurbochten per jaar met een modern, CNC-automatisch gestuurd machine terrein met geïntegreerd besturingssysteem. Naast de fabriek zit ook de ultramoderne en de milieuvriendelijke galvanisatie fabriek. Waar ze hun hoogwaardige dubbel nikkel chroom oppervlakte behandeling kunnen toevoegen aan niet alleen hun eigen producten, maar ook op van anderen. Bijvoorbeeld; verlichting, sanitair, meubels, winkelpresentatie en overige productgroepen.
Iserlohn: In het begin van 2005 is er een nieuw galvanisatie fabriek gebouwd ter uitbreiding van de capaciteit in oppervlakte behandeling. Deze faciliteit is gespecialiseerd in galvaniseren van automobiel onderdelen, zoals hoofdsteunbeugels voor grote fabrikanten als Audi, Mercedes, BMW en VW gebruiken deze hoogwaardige dubbel nikkel chroom op hun producten.
Stuttgart: Hier zit het bedrijf R&D gehuisvest in 2001 te Fellbach dichtbij Stuttgart. De plek waar oplossingen worden gevonden voor de hedendaagse problemen bij de productie voor fietsonderdelen en ontwikkelingen tot aan het fabriceren van prototypes. De verbindende factor tussen het hoofdkantoor in Wickede en het Aziatische kantoor in Taipei; Humpert Asia. Het R&D center legt de focus op ieder product dat wordt ontwikkeld en deelt haar verantwoordelijkheid voor de selectie van geschikte fabrikanten in het verre Oosten.
Taipei/Taiwan: Opgericht in 2002 als Humpert Asia International, met als hoofddoel het begeleiden van de inkoop in Azië. Waarbij de focus sterk ligt op het juist selecteren van leveranciers en kwaliteitscontrole tijdens de gehele bestelduur. Het personeel in het kantoor te Shenzen in China, bieden ondersteuning naar Humpert Asia bij het garanderen van kwaliteit in hun land.
Ergotec:
Goed fietsen met zekerheid
Ergotec is in 2009 als nieuw merk van het bedrijf Wilhelm Humpert GmbH. Waarbij de oudere merken als X-Tasy en X-act zijn ondergebracht.
Ergotec valt onder de leiderschap van Jens Stahlschmidt.
In samenwerking met verschillende specialisten op fiets gebied zoals; dr. Achim Schimdt, werkende op de Sport Hogeschool Keulen en dr. med. Thomas Castner - Sportmedisch specialist en expert op fiets ergonomie.
Worden er producten ontwikkeld waarbij er rekening wordt gehouden met de menselijke anatomie, fysiologie, biomechanica in relatie tot de fysieke activiteit. In dit geval de fietser en zijn fiets. Dit alles om de veiligheid, gezondheid, comfort en prestaties te optimaliseren.
Kwaliteit en veiligheid gaan hand in hand bij Ergotec. In Europa is dan ook geen enkele fabrikant van fietssturen die zo'n groot test center heeft als die van Ergotec. Daarnaast worden onze producten regelmatig getest door erkende onafhankelijke instituten (o.a. Velotech). De testen worden gedaan aan de hand van de vastgestelde Europese normen. De testschema's zijn bij Europees instituut vastgesteld. Ieder stuur/voorbouw combinatie wordt 100.000 keer uit fase en 100.000 keer in fase blootgesteld aan wisseling in belasting.
Uit fase:de druk wordt wisselend aan beide kanten uitgeoefend.In fase:de druk wordt aan beide kant tegelijkertijd uitgeoefend.
Eis: het test object mag na 200.000 cyclussen geen breuken of zichtbare scheur indicaties tonen.
Om er zeker van te zijn dat de juiste producten worden gecombineerd, heeft Ergotec haar producten nogmaals los en als combinatie getest.
Waaraan een veiligheidsniveau is gekoppeld. Deze kunt u weer eenvoudig terugvinden op het product, verpakking en in de catalogus.
Wat moet u weten:
Het gewicht van de berijder
Het gewicht van de fiets (±12kg niet elektrisch en ±25kg voor elektrisch)
Het geschatte gewicht dat u maximaal aan bagage zult meenemen (meestal max. ±25kg).
Stuursysteem: Hier gaan we uit van een gezamenlijk gewicht van: Fiets+Fietser+Bagage. Hebben de stuurbocht en verschillende niveaus? Dan geldt het laagste getal als uw systeemgetal.
Zadelpen: Hiervoor is enkel het lichaamsgewicht en eventueel het gewicht van uw backpack/rugzak. Dit zijn enkel de gewichten die op de zadelpen rusten.
Fietstype: op onze website Goedfietsen.nl kunt u alle verschillende types zijn, maar bij twijfel raden wij altijd aan om advies te vragen bij uw fietsenmaker.
Een volledige flyer over safety levels kun u hier vinden.
Voorbeeld: Heeft u een gezamenlijk gewicht van 110kg, trekking fiets en elektrische trapondersteuning tot 25km/uur. Dan mag u met die samenstelling een vrije keuzen maken van onze stuurbochten en stuurpennen van niveau 4 tot en met 6. Voor de zadelpennen is dan niveau 5 tot en met 6.
Ergotec workshop:
Ergotec organiseert voor de fietsvakhandel een geheel georganiseerde workshop over o.a. ergonomie.
Dit in samenwerking met dr. Achim Schmidt, werkende op de Sport hogeschool Keulen en fietsonderdelen fabrikant Wilhelm Humpert GmbH onder de naam Ergotec. Hier zal het allemaal draaien om de veiligheid, gezondheid, comfort en de presetaties te optimaliseren van de fiets en fietser. De meeste bevindingen kunt u vinden op onze gratis advies website Goedfietsen.nl.
Ergotec biedt verschillende mogelijkheden voor een workshop. Dit kan in combinatie met uw groothandelaar op locatie of bij Ergotec in de fabriek. Waarbij het laatste de mogelijk geeft om het gehele productie proces te bekijken en direct antwoord door de afdelingsspecialisten te krijgen! De groep is maximaal 30 personen i.v.m. interactie en veiligheid.